A Fidesz márpedig leváltható

Még mindig nem késő!

Még mindig nem késő!

Ismerd meg a fideszeseket! 1. rész

2017. október 02. - Becky Weiss

Mondják, a Fidesz azért legyőzhetetlen, mert van egy egységes, stabil, mintegy másfél millió embert számláló tábora. Ami pedig a jelenlegi választási rendszerben elég is az újabb kétharmadra.

Ez azonban nem igaz!

A másfél milliós tábor se nem egységes, se nem stabil. A cél persze az utóbbi kihasználása. Hogy miként, azt egy későbbi posztban mesélem el. Először is azt kell megnézni, az egységesnek látszó tábor milyen szavazótípusokból tevődik össze.

Kis magyarázat. Az alábbi kategóriák nyilván általánosítások. Fogsz találni kivételeket és olyanokat is, akik egyszerre több típusba is beletartoznak. De mégis fontos segítséget jelent, ha tudod, mikor kivel állsz szemben.

1. A rendszer közvetlen haszonélvezői

Kevesebb van belőlük, mint hiszed, a következő kategóriával együtt maximum egy nagyobb ötszámjegyű csoportról van szó. Ők azok, akik valamilyen szinten közvetlenül a jelenleg fennálló rendszerből élnek. Akik úgy jutottak pozícióhoz, állami megbízáshoz, helyi hatalomhoz, stb. hogy helyzetbe hozták őket. E csoportba beletartoznak természetesen a családtagok is. Nekik, legalábbis látszólag, létérdekük a jelenlegi rendszer fennmaradása.

Miről ismered meg őket? A butábbakat arról, végsőkig cinikusak, pökhendiek, és semmibe veszik az embertársaikat. Azt hiszik, bármit megtehetnek, ezért légy nyugodt, meg is tesznek bármit. Úgy gondolják, örökké létezni fog az a rendszer, ahol őket senki sem vonhatja felelősségre. Az okosabbja nem reklámozza nyíltan, hogy ő bizony Fideszes. Inkább mélyen hallgat és csak akkor veszi elő az ismerős (demagóg) érveket, ha kifejezetten a véleményüket kérdezik. És ekkor is szinte hogy pironkodva, szégyenkezve védi a hatalmat.

Bár hogy melyik típussal mit lehet kezdeni, mint azt már írtam, később mesélem el, annyit már most elárulok, könnyebb velük bánni, mint látszik. Pontosabban, van egy kisebb részük, akikkel nem lehet mit kezdeni, ők viszont nagyon kevesen vannak: a rendszer valódi nyerteseiről van szó. A nagyobb részük ugyanis már átmenetet mutat a következő csoport felé, akik

 

2. A wannabe-k

Vagyis azok, akik nagyon szeretnének az előbbiek közé tartozni (sokan még el is hiszik, hogy oda tartoznak), de igazából nem a tényleges nyertesek között vannak. Velük csak elhitették, hogy kellő munkával, szorgalommal, kitartással (no meg seggnyalással, olyan döntések meghozatalával és feladatok elvégzésével, amelyek után elég szar dolog lehet tükörbe nézni) egy napon ők is a húsos fazék mellett falatozhatnak.

Miről ismered meg őket? Pont, mint az előzőeket, csak általában sokkal nagyobb a hangjuk és a mellényük.

Nos, ők az egyik olyan csoport, akik mindenképp a vesztesek közé fognak tartozni. Ha bukik a rendszer, azért. Ha viszont megmaradna (nem fog!), akkor ők lennének a feláldozható gyalogok a sakktáblán. Ha pedig még a bukás előtt eljön ez az időszak, sok fog majd pislogni, amikor az áhított zsíros állás helyett a kirúgás várja őket, és maguk sem értik majd, hogy lehetséges, hogy ők lesznek felelősségre vonva azok helyett, akik parancsára a hányadék munkát végezték! De, ők lesznek a patkányok a süllyedő hajón! Ez a folyamat már most megkezdődött, csak a hírekben persze nem olvasol minderről. És nagyon fel fog gyorsulni, amint rácsukódik az első néhány wannabe-ra a cellaajtó. Hiszen egy idő után a nép felelőst fog követelni, és meg is kapja azt. Személyükben, a valódi bűnösök helyett.

Egyébként tudod, mi a ciki? Bár sok wannabe azt hiszi, ő a nyertesek közé tartozik, még a valódi nyertesek között is van jópár, aki annyira nagyra vágyó, hogy rá sem jön, hogy ő már rég nem wannabe. Ezért őket ugyanúgy lehet majd kezelni, mint a wannabe-ket. Merthogy lehet! 

 

3. A tesztoszteron-huszárok

Veszedelmes társaság. Ugye tudod, hogy sok közülük már a 2006-os zavargásokon is ott volt? Nem, nem arról a rengeteg emberről beszélek, akik tüntettek (egyébként jogosan), hanem arról a keménymagról, akik miatt az eseményt ma mint zavargást emlegetjük. Nincs sok belőlük, ám azért tűnnek többnek, mert mindenütt ott vannak. Ők azok, akik akadályozzák a népszavazási kérelem benyújtását, és akik megtámadnak egy nőt (egy NŐT!!!) az utcán, mert meg merészelte kérdezni, miért tépik le az ellenzék plakátjait. (Igen, ez megtörtént, nagyjából egy éve, a kvóta-népszavazás előtt. Ha jól tudom, nem is egyszer!)

Miről ismered meg őket? Kigyúrtnak látszó, ám valójában csak felpumpált test, kopasz fej. Ez így sztereotípia, de a többség tényleg így néz ki. De nem ezért veszedelmesek, hanem azért, mert folyamatosan az alkalmat keresik, hogy beleköthessenek valakibe. Megtalálhatóak a hatalom tényleges, vagy látszólag csak megtűrt, valójában nagyon is támogatott árnyék-erőszakszervezetei kötelékében. (Félre ne értsd, ez nem azt jelenti, hogy az összes rendőr, TEK-es, biztonsági őr, stb. a rendszer szívélyes híve!)

Sok közülük börtönviselt, sőt, valójában onnan is hozták ki és emelték be valamelyik "szervezetbe". Sok közülük csak azért nem, mert még nem kapták rajta semmin. (Vagy dehogynem, nagyon is, csak épp azért úszta meg, mert lojális a rendszerhez.) Ők tehát nem közvetlen, hanem közvetett haszonélvezők. Nem jó nekik, de ha nem lenne a rendszer, még rosszabb lenne.

Lesz is. Amikor bukik a rendszer, vár rájuk a felelősségre vonás. De ha addig baj lesz, akkor a rendszer belőlük fog párat beáldozni, csakúgy, mint a wannabe-kből. Szerinted mi fog történni, ha e felpumpált hormon-agresszívek egyszer rájönnek, hogy kihasználják őket?

 

4. A látens nácik

Frusztrált, megkeseredett, sikertelen előéletű társaság, akik azért intoleránsak mindennel és mindenkivel szemben, mert így tudják levezetni a bennük lakó feszültséget. Árad belőlük a rosszindulat, imádják a korlátokat, a kirekesztést, az értelmetlen kötelező és tilos dolgokat. Nyilván persze akkor, ha nem őket érintik ezek.

Fontos megértened, hogy ők semmilyen szempontból sem haszonélvezői a rendszernek. Ők azok, akik igazából sosem jártak jól, és már el sem hiszik, hogy valaha is járhatnának. Annak viszont nagyon örülnek, hogy végre olyan rendszer van, amely garantálja, hogy másoknak is rossz legyen!

Miről ismered meg? Érvelni képtelen, mint egy gramofon, fújja a kormánypropagandát, a retorikai hiányosságait pedig hangerővel kompenzálja. (Ha egyben az előző csoport tagja is, akkor tetlegességgel is.) Majd le fogom írni, ugyanis létezik egy technika, amivel kezelni kell őket! A kérdés, hogy érdemes-e.

Ezek az emberek ugyanis mindig is jelen vannak minden társadalomban. Más országokban is! Fontos tényezővé azonban, normális esetben nem növik ki magukat. A többségüknek sajnos pszichológiai kezelésre volna szüksége. De, mint írtam, nem is biztos, hogy érdemes velük mit kezdeni: hatalom nincs a kezükben, a karizmájuk a bányászbéka valagát súrolja, így a befolyásuk a nullával egyenlő. Sőt, igazából több kárt okoznak a hatalomnak, mint amennyi hasznot hajtanak, mert lényegében csak ellenszenvet ébresztenek mindenkiben. 

 

Elég elkeserítő eddig a kép, mi? A valóság azonban nem ennyire borzasztó. Az eddig felsoroltak ugyanis még együtt is egy nagyon kis hányadát teszik ki a szavazótábornak. Ők egyszerűen csak azok, akik leginkább a szem előtt vannak.

 

A következő bejegyzésben viszont a sokkal kevésbé zajos többségről lesz szó. Azokról, akikkel sokkal de sokkal könnyebb dolgod lesz!

Megjegyzés: mivel sokan csak ezt a posztot olvasták el, ide is átmásolom az annak a végén lévő, igencsak fontos bekezdést:

Tudom, hogy nehéz, de próbálj a Fidesz szavazókra ne ellenségként tekinteni! Sokuk egyébként normális és értelmes ember. Kivéve, ha a politika kerül szóba. Hát szerinted ez véletlen? Vagy valaki, valahol létrehozta ezt a helyzetet? Na ugye! Ezt fogjuk mi megszűntetni, visszaterelni a dolgokat a maguk természetes medrébe.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://realresistance.blog.hu/api/trackback/id/tr4712921993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erimar Ri Tylen 2017.10.03. 23:32:59

Panda, igazad van! legfeljebb poénnak lehet venni, annak is gyenge. Kezdve azzal hogy 2010-ben 2.7m, 2014-ben 2.1m szavazatot kapott a kormány, folytatva azzal hogy a jelenlegi választási rendszer a régi rendszerhez nagyon hasonló felépítésű csak kisebb (kevesebb jelölt) és egyszerűbb (nincs 2.forduló). Az írásban még egy hiba: ahogy ír egyértelmű hogy mindegy miért szavaz valaki a Fidesz-re hülyének tartja a cikkíró és gondolkodás-mérlegelés nélkül gyűlöli. Innentől teljesen komolyanvehetetlen, pláne mert az általa kárhoztatott csoportok több tulajdonságát is produkálja

BobAlice 2017.10.03. 23:36:17

A fideszesek mind hazaáruló paraziták.

blaubner 2017.10.03. 23:36:27

Ritka nagy baromsag. Ismerek eleg sok fideszes szavazot, de egyik sem tartozik egyik itt felsorolt csoportba sem.

Rwindx 2017.10.03. 23:41:22

Úgy gondolom a ballibeket ezekről a posztokról lehet megismerni: a másramutogatás, az önismeret és az önkritika totális hiánya, a fej seggben büszkén való hordása, ami szemmel láthatóan csak meglehetősen együgyű gyűlölködésben tud kiteljesülni.

Nem utálom ezért a posztert, inkább szánom.

Mizantróp. 2017.10.03. 23:46:01

A legnagyobb részük korlátolt és nagyon alacsony intelligenciájú, komplexusokkal teli nacionalista. Ez a legvastagabb réteg ma Magyarországon. Kábé 3 milliós réteg. Fele Jobbikos, fele Fideszes.

SnaKadCharmer 2017.10.03. 23:50:18

Szokásos bullshit generátor: hergel ordenáré stílusban, és a cikk írónak a frusztráltságát önti ki.
Eleget láttam ebből a blogból.

U.i.: soha nem szavaztam a fideszre és nem is fogok.

Éhbérkommentelő 2017.10.04. 00:10:17

A bloggerekről is lehetne írni hasonló stílusban:

1. típus: elkezdett írni valamit még mielőtt kitisztult volna a feje a narkó után
2. típus: nem jött össze a parti, ezért gondolkodott hogy onanizáljon-e, de inkább az írást választotta

folyt. köv.

kalbász 2017.10.04. 00:17:49

Gondoltam szólok: ezzel a szarral inkább támogatod Orbánt és a szektádról állítasz ki szegénységi bizonyítványt.
Szóval vagy zsírhülye vagy, vagy pedig direkt csinálod és fideszes vagy.

2017.10.04. 00:20:48

Szuper írás, várom a második részt.

-JzK- 2017.10.04. 00:21:19

Remélem lesz ilyen cikk a ballibek fő típusairól, a nyugatmajmoló erényfitogtatóról, aki meg van győződve, hogy safe spacek, buziházasság és Berkeley-szerű símaszkos anfitfák nélkül nincs jövő.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.10.04. 00:21:42

@Sexual Harassment Panda: Miért? Teljesen jó ez, csak eltévesztette az irányt. A baloldalon mindegyiket megtalálod, és a leírásuk is nagyjából pontos.

2017.10.04. 00:24:22

Látom a kommentekből, hogy magára ismert és megszólítva érzi magát pár típus, ebből a első adagnyi, kisebb létszámú típusokból is, úgy is reagálnak, amiként jellemzi őket a szerző. :) Kíváncsi vagyok a ngyobb létszámú csoportok leírására is, az eddigi négy alfaj jellemzése telitalálat.

VaradiJanos 2017.10.04. 00:40:14

Az ötödik a láthatatlan tintával leírható csoport?

Pop40 2017.10.04. 01:02:47

A fideszes köztörvényes maffiára két réteg szavaz: az első a rendszerből valamilyen szinten hasznot húzók rétege, a Mészáros-féle ezermilliárdokat ellopó maffiózóktól egészen a legutolsó, piti karrierista fidelitaszosig.
A második réteg meg az agyhalott, képzetlen, segghülye idióták jóval népesebb rétege (vagy ahogy "Fábrik úr" mondta a minap, "egy más típusú szavazóréteg".
Ebben a rétegben a Bözsi néni-féle tájékozatlan, buta vidéki nyugdíjasoktól egészen a kubatov-féle focihuligánokig széles spektrumon mozog a skála, de közös jellemzőjük, hogy mind többé-kevésbé szellemi fogyatékos, a vajda nagyjából azt ad be nekik, amit akar.

Kb ennyi a fidesz. Röviden, a hülyék a széttagolt, inkompetens ellenzék hathatós asszisztálásával az országra szabadítják a szervezett bűnözést.

mgdé 2017.10.04. 01:02:49

@LIBSIT AKAROK ÖLNI AKAROM AKAROM AKAROM:
Aham. Naci. S téged valami műmellű, műszőke, valódinagyseggű macicicababa hord?

2017.10.04. 02:50:19

A legtöbb fideszes házmesterlelkű panelproli, akik Gyurcsányt is imádták, most Orbán kezét csókolgatják.
A Fidesznek nem született hirtelen millió híve, azok korábban nem fideszesek voltak, hanem jellemzően szocikra szavaztak.
De a magyar ember olyan, hogy szereti az erős kezet, a vezért, akiknek a szemében Kádár János egy bölcs vezető volt, azok ma Orbánra is nyugodt szívvel szavaznak. Ez független az ideológiáktól, a nyerteshez kezdenek húzni az emberek.
Ferenc Józsefet is megszerette a magyar, hiába volt megtorlás 1849-ben, Kádárt is imádták már a 70-es, 80-as évekre, pedig 1956 után brutálisan leszámolt korábbi elvtársaival.
A magyar ember bármit megbocsát. Orbán csak lop, az Magyarországon bocsánatos bűn.

Pisti 90 2017.10.04. 03:06:27

Pont az ilyen undorító sértegetésekkel nem fogsz egy szavazót megnyerni.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2017.10.04. 03:21:16

Épp hogy a poszter egy büszke náci.

Habony Árpád. 2017.10.04. 03:59:38

@karandash: "Ferenc Józsefet is megszerette a magyar, hiába volt megtorlás 1849-ben,"

Ugy van, most is lesz megtorlas, es az emberek szeretni fogjak. Mert a valasztas megnyerese utan, a Dunaba lovetjuk, az osszes tetves mocskos hazaarulo sorosberencet.

Denise Hogyisdugják 2017.10.04. 04:56:08

@SnaKadCharmer: +1 és még +1 mert nem náciztál vagy libsiztél. így kellene ezt csinálni.

megamedve 2017.10.04. 05:39:04

@LIBSIT AKAROK ÖLNI AKAROM AKAROM AKAROM:
Kedves Üzemeltető!
Ez a barom, ezzel a nickkel véletlenül nem problémás nektek?

megamedve 2017.10.04. 05:43:48

@Pop40:
Teljesen egyetértek veled!
Hozzátenném még azt, hogy már nincs lehetőség a gecihorda békés leváltására. Itt polgárháborús állapotok lesznek egyszer. És igen, ez a főgeci felelőssége főként, és ha másért nem, de ezért ülnie kell.

Sir Galahad 2017.10.04. 06:00:03

Ha komolyan vesszük a bejegyzést - jó kérdés, hogy lehet-e - , akkor kimaradt a legnagyobb csoport. Azok, akik jobb híján szavaznak rá. Sok mindenben nem értenek egyet a Fidesszel, de tudják, hogy a töketlen, egymással marakodó, sokszor a többséggel szemben politizáló ellenzék még rosszabb lenne kormányon.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.04. 06:07:03

A legnagyobb csoport - 90 % - kimaradt: akik számára a Fidesz a kisebb rossz, mert nem akarnak ballib országrontást.

Singerkém 2017.10.04. 06:09:56

@megamedve: Hihihi..... ülnie.... hahaha. Szerinted melyik volt politikai vezető ült ebben az országban az előző 70 évben?

igaz_ember 2017.10.04. 06:10:21

Ez nagyjából olyan mint amikor Rákosi Mátyás az 1945. November 4-nemzetgyülési választások után azzal magyarázta a bukást, hogy kérem sok a reakciós meg a náci Magyarországon. A régi rendszer kiszolgaloi. A népet nem kategorizalni kell, hanem meggyőzni. Persze ez akkor sem ment és most sem sikerül. Egyszerűbb bántani, mint gondolkodni. Önigazolásnak sem utolsó. Bravó.

Quadanium 2017.10.04. 06:35:34

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Teljesen igaz. Mégis ki a fasz*mra lehetne még szavazni?
Összefogásra? Semmiben sem tudnak megegyezni, országvezetésük milyen lenne? Jobbik? Ua. mint a Fidesz, csak még idiótább fokozatban.

NagyVonalakban 2017.10.04. 06:45:39

@Quadanium: LMP vagy Monentum.

A legkisebb rossz.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.10.04. 06:57:20

Ez elég szar volt, ezt már a gyurcsány rendelte, nem a botka?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.10.04. 07:09:01

Ez vicces. Túl azon, hogy gyakorlatilag a lányeget illetően másolásnak tűnik. Köpködjél még, bloggertárs. Még. Még. Még.

zordidok.blog.hu/2017/09/13/a_fasisztazok_alkonya

@Sexual Harassment Panda: Ne bántsd a szart. A szar, az korrekt végtermék, a szervezet megtetette, a szar mehet. Ez itt, nem méltó a szarhoz.
@Erimar Ri Tylen: igen. Ezt a magatartást röviden és egyszerűen, (ál)liberális gőgnek hívják. A vesztesek frusztráltságának.
@BobAlice: Még. Még. Többet ebből. Még. Magamba akarom szívni a gyűlöletedet, és az a négymillió bizonytalan szavazó is, aki nem olvas blogokat, de a szellemiséged bűzével átitatott levegőt szívják be. Még, kérlek, még. Segítsd a fideszt.
@blaubner: Ezzel nem vagy egyedül. A blogger ugyan létező szavazótípusokat sorakoztat egymás alá, ezek azonban nem pártspecifikusak. Minden politikai pártnál fellelhetőek ugyanezek a kategóriák, hasonlóan csekély szegmensben és hányadban.
@Rwindx: Pontosan. Mondjuk én nem szánom a bloggert, sőt elismeréssel adózok neki. A Viktor ilyenkor boldog, mert ilyen jó kvalitású emberek dolgoznak neki.
@Mizantróp.: Még, még. Toljad. Még. Segítsd a fideszt.
@kalbász: Mindent tudsz.
@Pop40: A durva leegyszerűsítés és a zsigeri indulat nem fog segíteni se az ellenzéken, se rajtad. Ez még a düh levezetésének is kevés, csak felhamozódik benned a gyűlölet, pedig minden abszurditásig tolt megnyilvánulásod ellenére nem tűnsz ostobának. Olvastam valahol, az egyik kommentedben, hogy a kvóta-népszavazáson behúztad az x-et az elutasítás mellé, bár utálod ezt a bandát: az ilyesmi azt jelenti, hogy, amikor kell, akkor hátra tudsz lépni, és tudsz távolságot tartani. Ez pedig jó jel. Az ún. baloldali-liberális szavazók is elismerik, hogy a bevándorlás témában a Viktor megtette azt a keveset, amit egy ilyen szegény ország megtehet, és az adott szinten jól, helyesen kezelte a kérdést...persze kihúzva a megfelelő belpolitikai hasznot belőle. Szóval, csak azt javaslom, ne hagyd, hogy az a kevés tárgyilagosság, ami maradt benned, teljesen elvesszen, bár ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.
@karandash: Ez a panelprolizás, ez most menőnek számít? Csak azért kérdezem, mert szeretnék én is a mainstreambe tartozni.
@Pisti 90: Persze. éppen ellenkezőleg. Az ellenzéki tábort bontja.
@megamedve: Polgárháborús állapotok akkor lesznek, ha te ( a választók, a polgárok) polgárháborút akarsz. Egyébként nem.
@Sir Galahad: @maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Azok, a legnagyobb réteg (csalódott, kiábrándult, alternatívát vesztett) majd biztosan a második részben kerülnek sorra, hasonlóan színvonalasan.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.10.04. 07:10:56

@zord íjász: lányeget=lényeget, bár a lányokkal borított ég, mint költői kép, tulajdonképpen tetszik nekem, szóval így is jó, azt hiszem levédetem.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.10.04. 07:17:39

@igaz_ember: Meggyőzni? A népet? Ezek? Jobban gyűlölik egymást, mint a Viktort, a fideszt, a NER-t külön-külön és együttvéve is. Ha arról lenne szó, arról se tudnák meggyőzni a nép tagjait, hogy ha szomjasak, akkor igyanak egy pohár vizet.

Homeoffice 2017.10.04. 07:22:03

Az ellenzék nem akarja leváltani Orbán Viktort és a fideszt. (Legalábbis egy részük biztosan) VAGY Annyira önteltek, hogy azt hiszik, Ők tudják a tutit és majd a nép is Tudni fogja, hogy Ők tudják a tutit. Összefogás kellene egy vállalható miniszterelnök jelölttel.
SZERINTEM nem képesek beleképzelni magukat az egyszerű, átlag "Sanyi és Gizi" helyébe. Tipizálni fogok, de átlag Sanyi nem fog egy nőre szavazni, meg egy (elnézést) "pesti szakállas hülyegyerekre".

Quadanium 2017.10.04. 07:24:19

@NagyVonalakban: Lehet hogy nem láttam még mindent, de ezek nem tűnnek kormányképes erőnek.
Az LMP talán elfogadható lehet egyszer, kérdés milyen irányba mennek. Nekem pl. egyáltalán nem meggyőző még.
A Momentum meg egy vicces gittegylet, szóra sem érdemes.

igaz_ember 2017.10.04. 07:26:15

@zord íjász: Mondasz valamit. Már annyi mindent mondtak a Fideszes szavazokról, hogy még azt sem fogták fel, hogy a bizonytalanokkal kellene foglalkozniuk. Igaz ahhoz program kellene... de az ugye nehéz ügy. Így marad a fideszesek hülyék... nyugdíjasok, nácik, ki vannak tartva, hazaárulók. Nem tudom a választások után szokták ezt játszani. Agyilag már ott tartanak? Legalább a jövő évet megvarhatnak ezzel.

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 07:39:34

Minden fidesszavazót ki kellene irtani, nem érdemli meg az életet

midnight coder 2017.10.04. 07:40:41

A FIDESZ-es szavazók nagy része azért az, mert még mindig a FIDESZ a legkisebb rossz. Nézd meg ezt a bolhacirkuszt amit ma ellenzéknek hívunk! Látsz ott bárkit is, akire akár egy trágyásszekér vezetését is biztonsággal rá lehetne bízni ? Kezdve az MSZP-vel aki úgy próbálja meg Orbánt legyőzni, hogy még nála is nagyobb pszichopatákat állít a párt élére. És nem, nem tanultak abból hogy ez már Gyurcsány esetében is hova vezetett, ehelyett előjöttek a Botka elvtárssal. Szerencsére ez legalább átlátta, hogy épp egy kamikáze pilótájának a székét készül elfoglalni, és gyorsan visszalépett, de félek hogy nem végleg, és a következő bukta után újra előjön mint az Alien az N+1. részben. A sok kis idióta balos pártocskát már külön meg sem említem: a sok birka egy-egy ilyen felbukkanásakor egyként béget fel, hogy hurrá, eljött a megmentőnk, pedig ilyenkor valójában az történik, hogy még eggyel több szeletre vágták a szalámit. Igazából ez már lassan inkább valami pépre kezd hasonlítani. Még a Jobbikban lehetett volna bízni, hogy talán majd... de a béruniós baromságuk szépen megmutatta, hogy bizony itt is eszement idiótákról van szó.

Kis hazánkban alapvetően nem Orbán a probléma, hanem az egész politika úgy szar ahogy van. Az összes magyar politikust egyként kellene feldolgozni kutyaeledelnek oldaltól függetlenül.

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 07:42:03

Még sok ilyen leleplező posztot kellene a demokratikus portálokon megjelenteni, hogy végre rájöjjenek ezek a fideszre szavazó szarok, hogy szarok és felakasztaná mindegyik magát, így végre újra győzhetne az európai értékrendű demokrácia a Magyar Köztársaságban

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 07:44:42

@ébrenjáró: "gy is reagálnak, amiként jellemzi őket a szerző. :)"

ébrenjáró nick egy pedofil buzi de ezt vagy tagadni fogja vagy nem is reagál erre a kommentre mintha észre se venné

Horvath Janos 2017.10.04. 07:45:30

Normálisan gondolkodó ember nem is szavaz a patkányok gyülekezetére.Csak a hitvány elmebeteg emberek teszik meg!!!!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.10.04. 07:49:04

@midnight coder: Te ennyire gyűlölöd a kutyákat, hogy ilyen szart etetnél velük? Feldolgozott politikusokat? Mi vagy te, valami kutyakínzó kínai szakács, Peking külvárosában?

magyarparaszt 2017.10.04. 07:50:19

Csak a döglött orbánista nem ellensége mindenkinek.

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 07:56:28

@Horvath Janos: teljesen igazad van, ezért is tart ott az mszp/dk ahol tart

megamedve 2017.10.04. 07:57:44

@zord íjász: Polgárháború itt, és akkor lesz, amikor a főgeci gazdád az utcára vezényli majd a kézivezérelt, 2006-os csőcselékét, vegyítve a kopaszaival, hogy szítsanak balhét, verekedést, s hergeljék fel, az amúgy bamba, de agymosott egy(fél)bites választóit.
Ugyanis ez jellemző rá, rájuk. "A haza nem lehet ellenzékben!" Gondolják ők, s ennyi nekik elég, s most még csak kerekeket szúrnak ki, plakátokat rongálnak, de lesz itt több is. Khmmm. Bérenc köcsög vagy egyébként, de bocs.

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 08:03:59

@megamedve: nem vagy te esetleg hülye? csak kérdezem.

FikkFakk 2017.10.04. 08:04:51

Ennyire értelmes világlátás a túloldalon az oka annak, hogy a fidesz még mindig kormányon lehet. És ha ez az ellenzék, akkor legyen is....

Kelly és a szexi dög 2017.10.04. 08:04:54

Ennyi kategóriát tudtál csak alkotni?

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2017.10.04. 08:14:37

Nem rossz ez a cikk, a közepesnél kicsit rosszabb meg kilóg belőle kicsit a Lajos.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.10.04. 08:16:56

@megamedve: "a főgeci gazdád" "Bérenc köcsög vagy egyébként, de bocs."
Nem haragszom. Ez nem duma, tényleg nem. A Viktornak dolgozol minden kommenteddel, én jól szórakozom, teljesen lazán kezelem a sértéseidet. Talán mert süt a nap, és szép őszi idő van.

Az viszont hihetetlen milyen karriert futok be. Múltkor még tisztességes, becsületes Botkaseggnyaló voltam, aki csontig benyal, azelőtt zsidóbérenc, most meg már a főgeci a gazdám, buzi vagyok és fizetett ügynök is. Írok is egy szigorú hangú levelet a Habonynak, hogy emelje meg a fizetésem, mert így magunk között szólva elég sóher az Ezüsthajú.

guvat 2017.10.04. 08:37:24

Még a legelkötelezettebb szoci szavazók is Fideszesnek hazudnák magukat, ha meg kellene téríteniük azt a kárt, amit választottjaik okoztak....

A tudomány sosem téved! 2017.10.04. 08:41:27

Szerencsére az ellenzékre szavazóknak csak 1 típusa van:
Az idióta. Aki szerint léteznek csak mindenkinek jó döntést hozó politikusok, akik majd elhozzák a Kánaánt.
Sok sikert hozzá, elvtársak!

fillérbaszó vadász 2017.10.04. 08:44:41

@Mizantróp.: "A legnagyobb részük korlátolt és nagyon alacsony intelligenciájú, komplexusokkal teli nacionalista. Ez a legvastagabb réteg ma Magyarországon. Kábé 3 milliós réteg. Fele Jobbikos, fele Fideszes."

Ja. Gondolom az mszp és a DK szavazói viszont mindl 170 IQ-s professzorok!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.04. 08:45:57

@Mizantróp.:

Amikor még a ballibekre szavaztak, szuperintelligensek volt, ugye?

Bolshevik 2017.10.04. 08:51:26

No igen, a poszt jól eltalálja, én a 4-ből 3 is vagyok, mert a rendszer haszonélvezője, szálkás-kigyúrt, illetve látens (bár inkább eléggé nyílt) náci is. Szerintem a posztoló anyját is levarrhattam egyszer-kétszer, azért ilyen keserű :D

Ravasz Figyelmeztetés 2017.10.04. 08:57:32

@NagyVonalakban: Mindkettő fullba tolja a genderista agyhalált, kösz nem.

Le Orme 2 2017.10.04. 09:01:06

Látens nácik? Ez eufemizmus. Rohadt náci csőcselékről van szó, akik nem szemkilövetnek, hanem naponta lincselnek meg nem nácikat.

2017.10.04. 09:04:23

Kimaradt még egy csoport: a rettenetesen buta emberek. Azok mindent elhisznek. Egyik fő ismertetőjük a 'ballib' szóösszetétel intenzív használata, mert elhiszik Habonynak, ahogy az orbáni korrupció és maffia ellensége csak baloldali és liberális ember lehet, pedig valójában minden normális állampolgár sugárban okádik tőlük világnézettől függetlenül

Nati Walter 2017.10.04. 09:06:42

Ugy várom már hogy az ellenzékröl is gyárts valami ilyet....különösen a Momentumos meg a DK-s szavazótábor érdekelne

Nati Walter 2017.10.04. 09:08:51

@eßemfaßom meg áll: az milyen is? szakállas hipster akinek munkásőr volt az apja pl? :-)

Morpheus. 2017.10.04. 09:11:16

Külön típus a szemellenzős hívő. Szerinte bármit tesz a kabinet az csak jó lehet és barmit javasol az ellenzek az csakis hazaárulás. Persze a másik oldalon is van hasonló jelenség csak nem akkora nagyságrendben.

Mizantróp. 2017.10.04. 09:15:47

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: az általam említett 3 milliós réteg 60 százaléka soha nem szavazott balra, a többi meg akkor is es most is ostoba, korlátolt tuskó.

Denise Hogyisdugják 2017.10.04. 09:17:36

atyaég, mi lesz még itt a választásokig?

ö...mikó? 2017.10.04. 09:17:40

@LIBSIT AKAROK ÖLNI AKAROM AKAROM AKAROM: Értem, hogy a mikropénisz frusztráltságot okoz, de ne aggódj, találhatsz magadnak így is partnert. Max. te leszel a lány.

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 09:18:16

@Morpheus.: "Persze a másik oldalon is van hasonló jelenség csak nem akkora nagyságrendben. "

ÖÖ izé.... ezt azért pont egy ilyen poszt alatt picit vicces olvasni :)

eßemfaßom meg áll 2017.10.04. 09:19:09

@Denise Hogyisdugják: Mi lenne? Sokat röhögünk az ilyen posztokon amikből egyre többet fog tolni az index Orbán legnagyobb örömére.

ö...mikó? 2017.10.04. 09:20:40

@Habony Árpád.: Na, büszke naci meg is találta partnerét. Nem cseréltek számot? Két ilyen kis frusztrált, látens meleg biztos szeretni fogja egymást. Végre tényleg büszke lehet az a naci.

ö...mikó? 2017.10.04. 09:22:00

@megamedve: Szegény beteg, ne bántsd. Hát nem elég neki, hogy nem talál partnert az 5 centis pöcsére?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.04. 09:35:06

@Mizantróp.:

De igen, ballibám, a lakosság nem cserélődött ki.

Ugyanazok szavaztak, csak korábban a ballibek tűntek a kisebb rossznak, míg ma a Fidesz.

metal · http://electric.blog.hu 2017.10.04. 09:35:31

Mikor fogjátok már fel, hogy nem jó taktika hülyézni a szavazni hajlandó emberek jelentős részét? Szerintetek ez mire jó?

sircharley 2017.10.04. 09:37:24

@Pop40:
Figyelj csak te f..sz.(bocsánat a személyeskedésért, nem szoktam ilyet)
Nem tudom ki vagy, miért írsz ilyeneket(ha fizetnek érte, akkor megértem)
Én egy diplomás mérnök vagyok, sokat olvasok a neten mindenféle "oldal" sajtótermékét, a TV-ben nézem a HírTv-t és az M1-et is, szóval próbálok mindenhonnan infót szerezni és úgy dönteni a világnézetemről és a politikáról.
Nem vagyok Bözsinéni, kopasz focihuligán, vagy szellemi fogyatékos, nincs vajdám, aki mindent bead nekem, mégis 20 éve a Fideszre szavaszok.
Miért?
Azért mert ez a párt az, amelyik felismerte azt, hogy nem csak a külföldi érdekeknek kell megfelelni és nemcsak a középosztály kizsákmányolásából lehet egy országot pénzelni.
A másik ok, az az, hogy nagyon elege lett az embereknek az MSZP-SZDSZ féle "kormányzásból" és nem látnak más alternatívát.
Két idézet, ami szerintem legjobban jellemzi ezt a kort.
"Nem hozzuk nyilvánosságra az államháztartás adatait, nehogy megzavarja a választások előtt az embereket." Veres Jani 2006 eleje.
Másik idézet:
Riporter: Mi lesz a kampányban megígért adócsökkenésekkel?
"Hát először kicsit emelünk, majd utána csökkentünk" Gyurcsány Feri 2006 nyár

Szóval légyszives ne hülyézz le 2-2,5 millió embert, mert te nem értesz velük egyet.

KUHULIN 2017.10.04. 09:43:06

@metal: Akiket fikáznak, azok nem olvasnak ilyeneket, viszont biztosan elmennek szavazni. Ezt soha nem fogják felfogni. Nem véletlenül tartanak ott, ahol...

gyongyi70 2017.10.04. 09:47:31

Így van. És a legnagyobb csoport a látens nácik, lásd a migráncsozó tömegeket, és az se vélelen, hogy volt holokauszt Maon. Sosem értettem, hogy történhetett ilyen, most kezdem kapisgálni

Kivlov 2017.10.04. 09:47:46

A maszop vezette ellenzék 1998 óta semmi mást nem tud csinálni, mint orbánozni meg fideszezni. Még akkor is, amikor ők kormányoztak. No, ezért (is) volt '10es, '14es cumi, és lesz a '18as is... :D

gyongyi70 2017.10.04. 09:49:14

@sircharley: Ühüm, volt adócsökkentés, majd elloptak 3 millió embertől 3 ezer milliárd forintot. Bravo, milyen nemes, okos, idilli, böcsületes kormány...

A tudomány sosem téved! 2017.10.04. 09:53:44

@sircharley: egy propagandistának írtad ezt.
Olyan, mintha egy TV reklámmal vitatkoznál

KUHULIN 2017.10.04. 09:56:06

@gyongyi70: Remélem, hogy már kezelteted magad...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.10.04. 09:58:45

@eßemfaßom meg áll: dehogy, minden libsit kéne felakasztani, tönkrevágják az országot, az EU-t, a világot

E.Katolnai 2017.10.04. 10:11:39

Ni csak a wesisz nácizik! Mond csak weissz mi közöd van a magyar szavazókhoz? Miért nem a palesztin problémával foglalkozol, az mégis csa közelebb esik hozzátok, mint a magyarok pröblémái?

Quadanium 2017.10.04. 10:22:30

@gyongyi70: Ennek nagy részét a biztosítók lopták el, ne felejtsd.

E.Katolnai 2017.10.04. 10:31:21

@ébrenjáró: ennél a szemétnéll jobbat sose olvass, micsoda egy bunko lehetsz, ha neked ez egy jó irás ...

putris72 2017.10.04. 10:36:55

Hát olvasva a hozzászólásokat,szerintem a blogger összekeverte az oldalakat!Valószínű a baloldali,és liberális szavazókat akar írni,csak túl jó volt a cucc amit szívott!Sok ilyen posztot,és sok ilyen hozászolást!Tuti biztos,hogy a bizonytalan szavazókat is meggyőzitek,söt még azokat is akik nem szoktak szavazni!Csak rosszul fog elsülni,mert nem rátok fognak szavazni,hanem a Fideszre,max Jobbikra még!A többi meg még a parlamentbe sem fog bekerülni!Miért?Vajon ki akarna olyan kormány akiket ennyire velejéig romlott gyűlölködő emberek támogatnak??Na ezen tessenek kicsit gondolkodni!

Jakab.gipsz 2017.10.04. 10:47:31

bekky weisz a javas asszony, próféciái szemenszedett hazugságok ahogyan ezt már a libbancs, káoszt gyártó politológusoktól megszokhattuk.

Ez a káosz-gyártó libbancs nem veszi észre, hogy a káoszban is van rend.
Ismerjük meg mi magyarok is a konkurenciát a liberális demokraták néhány típusát, ugyan nehéz közöttük különbözőséget felmutatni ugyan is egy kaptafára készült mindegyik:

1, A rendszer haszonélvezői, az "értelmiségi füttyös történész" aki már akkor mártír amikor még semmi oka sem volt rá. kényelmesen az adófizetők pénzén tengeti nyavalyás kis életét, csak hát kevesli a mannát.

2. A naivák, a fekete ruhás ápolónő, kockás inges iskola igazgató, ők mindenképpen a lúzerek, azt gondolják, hogy a privatizálandó egészség ügy vagy oktatás, mint közösségi rendszer hatékonyan működhet, és fellépnek a hatalom ellenében, csakhogy azt nem tudják miért. Az oktatás nem demokratikus műfaj, mint ahogyan az orvoslás tudománya sem. A kuruzslóknak és a lebutítóknak adjunk-e pénzt vagy sem, nos, erről nem szoktunk demokratikus vitát nyitni. Mert ugyebár a bölcsek kövét a füttyös történész már előre kisajátította, Láthattuk kiált a jog-államért és vérzett a feje is. Ebből is látszik, hogy nagyon okos ember.

3, A libbancs tesztoszteron huszárok, a "füves ember" és a "raszta hajú"és a Nolimpiás gyerek emberek, eldobható kellékek, fogyó eszköz, talán egyszer majd ha szükség lesz rájuk utca névtáblák is lehetnek. Lásd Ságvári Endre és Gerő a hidverő, stb.

4, A látens nácik. Keresd meg kiket tilos szidni, politikailag korrekt módon sem és rögtön megtalálod az igazi nácikat.

Mint minden káosz mögött imé itt is van rend, ugyebár kicsi weisz.

Mert az igazi cél, Botka a plebejus baloldali kigolyózása volt, úgy mint egykor Szili meg buktatásai is. Mert micsoda hallatlan dolog lenne az, ha a plebejus baloldal és a keresztény demokraták valamint egy patrióta Fidesznek a nép nevében négyötöde legyen.
Mert akkor a parazita liberális urbánus értelmiségnek is, a globalizáció (agyrémének) ellentétben a magyar népért dolgoznia kellene. Ehhez pedig gondolkodni is kellene, kiüresedett szócséplésből pedig megélni nem lehetne.
Ugyebár kicsi weisz. Itt van a tükörképetek nézegessétek.

U.i lehet anyázni és kitiltani, ehhez nagyon értetek.

Drednaught 2017.10.04. 11:00:40

Írni kezdtegy egy olyat, hogy a Momentum szavazóinak 6 típusa, de rájöttem, hogy név szerint is lehetne őket listázni...

illaim 2017.10.04. 11:23:38

@zord íjász: Ne fényezd már magad, már elég fényes vagy! LOL
Amiben egyet értünk. Semmi de semmi értelme az ilyen posztoknak! Nem ez a megoldása a gyűlöletkeltés leállításának! Az állampolgárok egymás elleni uszítása soha sem a nemzet érdekét szolgálta! Annak mindig tragédia a vége, lásd Trianon! Ha a poszter képes lesz a saját hülyeségén felülemelkedni, szégyellni fogja ezt a produkcióját! Mert mitől lenne különb Bayertól ha ő is ordenáré módon beszél azokról az emberekről akiknek más a véleménye!

gyongyi70 2017.10.04. 12:38:15

@Quadanium: a biztosítók nem nyúltak le semmit. Az én pénzem megvan még. A síboláskor 6 millát ért, most 10 fölött tart. A legjobb befektetésem. :-)

2017.10.04. 12:53:22

Hújjújújj!
Mennyire magukra vették a debilproli, faszevő fidesznyikek a jellemzést. Élmény olvasni a műintellektuális primitív hozzászólásaikat. Csak így tovább baromállatkák!

U.i.: Aki reflektál a kommentemre az elismeri, hogy egy büdös geci, hazaáruló, orosznyalonc, kötélrevaló szarházi. Köszönöm.

Tom66 2017.10.04. 12:54:01

A cikkről a svéd újságírónő, Kristina Lindquist SVT-ben megjelent elmélkedései jutnak eszembe. Szerinte ugyanis Svédország annyira idegengyűlölő, hogy az ország nemzeti ünnepét sem lenne szabad megtartani. Szerinte Svédország összes politikai pártjának vezetője „ultranacionalista”, mert svéd zászlók előtt mondanak beszédet, ami lényegében kimeríti a nácizmus fogalmát.

Gyulimali 2017.10.04. 13:23:54

@-JzK-:
Addig jó nekünk, amíg ezek mind nincsenek az országban...

Helga Beauty Salon. 2017.10.04. 13:46:44

És 2018-ban harmadszor is megszopjátok a faszt!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.10.04. 13:49:47

Mivel is szoktatok vádaskodni? " A politikai ellenfél megbélyegzése, dehumanizálsása." Na, most pontosan ezt csiálod, kis hülyém..

konrada 2017.10.04. 13:54:36

Tégy a gyűlölet ellen!

Őld meg ellenségeid, így nem lesz aki gyülöljön, és neked sem lesz kit.

...na jó, nem könnyű az élete annak, aki annyira gyűlöl gyülölködni, hogy tegyen ellene, hiszen annyian vannak még, és mindig lesz újabb utálni való.
Na de azok így jártak!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.10.04. 13:55:10

@Pop40: Azt már rászabadítottátok ti. Hova tűntek a 4-es metro százmilliárdjai? (Olaf jelentés, nem a "fideszes lakájmédia".)

GyMasa 2017.10.04. 15:42:18

@Sir Galahad:
Ne aggódj, majd azok is el lesznek küldve a retkes k. anyjukba...
Azt mondjuk pont nem értem, hogy milyen gondolati torna után jön le az a kövektkezteés a liberál-baloldalom, hogyha majd minél változatosabban gyalázzák a fidesz szavazókat, majd az segít a kormányváltásban.
Komolyan érdekelne, hogy valaki elmagyarázná nekem!

Szelid sunmalac 2017.10.04. 15:55:21

@sircharley: mmmm.veletleul Sem akarom elvitatni a kommented ervenyesseget, vagy a mondadod fotossagat. Inkabb csak amolyen megjegyzes, hogy nekem is van par tajekozott mernok imerosom, aki szinten Fideszre szavazott, igaz, o legalabb fejlodokepes es ezt azota probalja elfelejteni. Ugyanez a tajekozott mernok volt, aki piramisjatekot probalt propagalni. Hogy mire akarok ramutatni? Hogy az egvilagon semmit nem jelent a foglalkozasaod, de a diplomad, sot, meg az olvasottsagod Sem.

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.04. 16:38:51

És a kormányzati teljesítmény nem lehet oka annak, ha valaki Fidesz szavazó?

Ha a Fidesz szavazó agyhalott, akkor minek nevezhető az az ellenzéki szavazó, aki jelenkeg is azokra a pártokra szavaz, akik idején (2003-2009 között) 3,7-szer nagyobb GDP arányos konszolidált bruttó államadósság növekményt halmoztak fel Magyarország számára, miközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett az egy főre jutó GDP volumen hazánkban, mint Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Románia átlaga.

Ebben az időszakban Magyarországon 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 1,53 százalékpont GDP arányos államadósság növekedés társult. (Más szóval 1 százalékpont GDP arányos államadósság növekedésre 0,65 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

Magyarországon minden 1 százalékpont 1 före jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy országban.

Ugyanezen adatok 2011és 2016 között: 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 0,54 százalékpont GDP arányos államadósság csökkenés társult. (Más szóval 1 százalékpont GDP arányos államadósság csökkenesre 1,85 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

2011 és 2016 között a V3-akban és Romániában átlagosan 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 0.58 százalékpont államadósság növekedés társult.(1 százalékpont GDP arányos államadósság növekedésre 1,72 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

Fenti származtatott adatok az EUROSTAT táblázataiból mindenki számára levezethetők.

Szignifikáns hatékonyságbeli különbség van a 2003-2009 között és a 2011-től napjainkig kormányzó államapparátus teljesítménye között.
Javaslom a cikkírónak, inkább azon szavazókról készítsen "tanulmányt", akik a fenti adatok ellenére a 2003-2009 között kormányzó pártokat szeretnék ismét hatalomban látni.

Ismerd meg az anarcho-libertarianus ellenzéket címszóval!.

Szerintem ennek van nagyobb relevanciája.

Szelid sunmalac 2017.10.04. 16:42:30

@atomic power 1986DucaDuca: Igen. Ez mind nagyon szep es jo. Azt is levezeted, hogy mi all emogott, vagy egszeruen lezarod annyival, hogy kormanyzati teljesitmeny? Esetleg reszleteiben fejted ki az MNB vagyoncsokkeneset, a maynup penztarakbol bevont penzt stb., egy 2008-as vilagvalsagot stb.? Szerintem sokan kivancsiak eg objektiv elemzsre is, es te kepesnek latszol egy ilyen leirasara.

GyMasa 2017.10.04. 17:02:35

@Szelid sunmalac:
Ez már nagyon uncsi.
Fleto 2006-ra eladosította már az országot, amikor a válságnak még híre-hamva sem volt.
2008-ra már az ország, letolt gatyával, bokát fogva homokkal síkosítva várta, hogy mi fog történni.
Tudod, ha a GDP arányos államadósság még akkor is 50% körül lett volna, akkor sokkal nagyobb mozgástere lett volna az országnak.
És, miért ne zárhatná le annyival, amikor te meg az előző mszp kormány teljesítményét annyival zárod le, hogy "meraválság"?
Ez az MNB vagyoncsökkenés meg csak azért jön elő, mert szép, nagy szám, amitől lehet ájuldozni.
A MANYUP rendszer pedig, hiába volt alapjaiban egy jó ötlet, a megvalósítása z kifejezette felháborítóra sikeredett.
Arról már nem is beszélve, hogy nem volt kötelező odaadni azt a pénzt, amikor el akarták venni. AZ enyém pl még ma is megvan, sőt, azóta már kimutatható hozamom is van.
(úgy lett kb a duplája az összeg, hogy azóta nem is fizetek bele a minimumon kívül)
Szóval, az, hogy te személy szerint hagytad, hogy tőled elvegyék, az kizárólag téged minősít!
És, utólag emiatt rinyálni pedig aztán főleg nem vall felnőtt emberre.

GyMasa 2017.10.04. 17:05:59

@Szelid sunmalac:
Ja, és a fenti adatok pont azt mutatják, hogy az mszp kormány a tőkét lopta el, és nyakló nélkül vette fel a hitelt, és azt is inkább ellopta, mert ha nem így lett volna, akkor a mutató 1 felett lett volna. Míg amostani kormány csak a profitból lop.
Az azért különbség.

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.04. 17:15:46

@Szelid sunmalac:

"Esetleg reszleteiben fejted ki az MNB vagyoncsokkeneset, a maynup penztarakbol bevont penzt stb., egy 2008-as vilagvalsagot stb.?"

Az MNB devizatartalék csökkenése tervezett és prognosztizálható volt.

A csökkenés okai:

1. lakossági devizahitelek forintosítása
2. államadósság belső, forintból történő finanszírozása

Mindezek következtében mérséklődött az ország külső sérülékenysége.
A devizatartalekok szintje megfelelő.
Igen, a MANYUP pénzre is szükség volt, hogy az államadóság ne "szálljon el" 90-100%-ig.
A pénzügyi válság nem érv, mert a többi, környező orszagot is erintette. Ezért is vetettem össze az adatokat a másik négy ország adataival mindkét időszakban.

Szelid sunmalac 2017.10.04. 17:20:46

@GyMasa: Ertem. Melyik hozzaszolasombol derult ki, hogy en mit tettem milyen szamlammal? Azert orakulumnak ne menj, mert a pobaidon megbuknal.
En aztan szemely szerint nem zarok le semmit, mindossze felvetettem, hogy az eredmenykent preezentalt szamokat meg is lehet indokolni, ugy mindjart lathatobb mi mogott mi all. Persze ha az erre valo igeny ilyen indulatokat valt ki beloled, felolem hanyagolhatjuk is az egeszseged erdekeben.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.10.04. 17:20:54

@Szelid sunmalac: A manyup pénzek jelentős államadósság növekedéssel szemben keletkeztek. Ezt mindenki érti ,aki nem közgazdaságtani analfabéta. Vagyis állam bácsi rohadtul eladósodott. Ez fedezte a manyupozást. Az MNB vagyoncsökkenésére pedig magyarázat a devizahitelek fointosítása, valamint a központi bank által meghirdetett gazdaságélénkítő hitelprogram.
Nem tartozik szorosan ide, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2010 utáni kormányra szakadt rá a Ratkó generáció is, amely komoly plusz terhelést jelent a nyugdíj és egészségbiztosítási költségvetésnek.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.04. 17:27:32

@Szelid sunmalac:

Aki nem ballib szavazó, az mind gonosz, alacsonyabbrendű ember, nem?

GyMasa 2017.10.04. 17:36:46

@Szelid sunmalac:
Nem a felvetéssel van a gond, hanem azzal a kettős mércével, amelyikkel eddig MINDEGYIK esetben találkoztam!
A manyuppal kapcsolatban pedi csak abból merészeltem gondolni, hogy a tiédet is elvették, mert annyira habzó szájjal sikerült ezt felhozni példának.
Ha viszont nem adtad oda, akkor nem értem, mi fáj benne?
Vagy neked nincsen jó hozamod, amióta nem szedhet le a biztosító az esetleges hozamnál magasabb összeget is jutalékként?
Mert, pl. ez egy nagyon jó lépés volt amostani kormánytól, hogy megtette azokat a lépésket, amivel a megmaradó rendszert is sierült neki abba az állapotba vinnie, ahová eredetileg kellett volna.
De ezt valahogy a szocik 8 év kormányzás alatt sem tudták véghezvinni.
Pedig, ahogy látom ez a része a törvényi szabályozásnak nem volt ám annyira furmányos:
- a biztosítók max az éves befizetes x%-át számolhatják el költségként (nem tudom, most mennyi, de jóval 1% alatt van.)
De valami miatt mégsem sikerült ezt meglépniük.

GyMasa 2017.10.04. 17:39:21

@Szelid sunmalac:
...az eredmenykent preezentalt szamokat meg is lehet indokolni...
A te világodban, ahogy látom, nincs különösebb szükség az indokláshoz arra, hogy a magyarázatul szolgáló "tények" mondjuk oksági viszonyban legyenek egymással, ugye?

Tenkes Kapitánya 2017.10.04. 18:17:51

"Sok közülük börtönviselt, sőt, valójában onnan is hozták ki és emelték be valamelyik "szervezetbe"."

A rohadt börtöntöltelék fideszszavazók!!!
Ez igen! Ez ám az elfogulatlan, kristálytiszta, objektív szociológiai felmérésekre alapuló mélyelemzés.

eßemfaßom meg áll 2017.10.05. 08:22:38

@Szelid sunmalac:" Ugyanez a tajekozott mernok volt, aki piramisjatekot probalt propagalni." Biztos vagyok benne, hogy IlFerro matrica is kizárólag fidesszavazók autóján volt.

Tényleg nem érzed mennyire gáz és improduktív amit csináltok?

Bojtina (törölt) 2017.10.09. 11:13:56

Hűűűű... bírom, hogy egy tök ismeretlen, vadiúj blogot egyik napról a másikra tízezrek olvasnak. :)
süti beállítások módosítása